Derfor skal du benytte adfærdsdesign på din arbejdsplads 

0
68

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Et firma er et stort arbejde. Om det så er et nyt eller et gammelt firma, så er der lige mange ting, der skal holdes styr på, og det kan godt være det bliver nemmere med årene, men det betyder ikke, at det er fordi der er mindre at lave. Det er nemlig altid vigtigt, at man som virksomhed bliver ved med at udvikle sig selv og sit brand, for at kunne følge med tiderne, der jo hele tiden skifter. En måde hvor på man kan komme et skidt foran alle de andre firmaer, er ved at tænke i nye baner, og træde ind i kundernes mindset. Det kan man gøre med adfærdsdesign

Hvad er adfærdsdesign?

Adfærdsdesign handler om, at man tilpasser det produkt, man prøver at sælge mod dem, der skal bruge det. Det handler om at sætte sig ind i hvad kunden mangler og har behov for, og derefter udføre det. På den måde kan man altså optimere sit produkt, og dermed også sin virksomhed, da dette oftest går hånd i hånd. Hvis man har et produkt, der er tilpasset til folkets behov, så er det også et produkt, der er brugbart og godt. Ikke nok med at adfærdsdesign kan tilpasses til folks adfærd, så kan man også bruge det til at ændre folks adfærd med, med den teknik der hedder nudging. Det er spændene koncepter man kan bruge i enhver virksomhed, og derfor er det smart at være helt inde i stoffet. Hvis du vil vide mere om adfærdsdesign, så findes der en masse ting du kan gøre for at inkorporere det på din arbejdsplads.

Sådan får du adfærdsdesign ind på din arbejdsplads

Som virksomhed kan det være smart at sende sine kollega på et kursus for at lære lidt mere til adfærdsdesign. Det er et kursus, der helt klart kan gavne firmet, og måske skabe noget ny inspiration og nye ideer, der kan bruges i firmaet. Når man bliver ved med at uddanne sine ansatte, kan man nå langt, og det er en investering for resten af virksomhedens fremtid. Det kan være smart at benytte et kursus, så man er sikker på at de ansatte bliver ført godt gennem stoffet. Men ellers kan man også altid benytte sig af bøger eller internettet hvis man er interesseret i at vide mere, men vil have et lidt billigere alternativ. Ligegyldigt hvad, får man noget ud af det man kan bruge.